- Om INSPOGLAM
INSPOGLAM er en norsk skjønnhetskjede som har stort utvalg av sminke, hårpleie, hudpleie og tilbehør med bra kvalitet til en svært konkurransedyktig og rimelig pris. Vi har produkter i nesten alle prisklasser, siden vi ønsker at alle har muligheten til å kjøpe våre produkter. Vårt mål er å være den med best pris! Vi ønsker å ha stort fokus på å ha produktene som kundene ønsker. Vi tilbyr lynrask frakt, enkel nettbutikk og hjelpsom support. Det skal være enkelt å handle hos oss!
- Ønsker du å komme i kontakt med oss kan du sende e-post til: [email protected] og kontaktinformasjon så hører du fra oss om kort tid.
- Bestilling
- Når du har fullført bestillingen sendes ordrebekreftelse til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du informasjon om produkt(er), pris, fakturering og leveringsadresse.
- Hvis det er noen feil i ordrebekreftelsen skal du kontakte oss umiddelbart via e-post til [email protected]
- Levering
- Våre normale leveransetider er 2-5 virkedager etter at du har motatt bekreftelse på at pakken er sendt på mail. NB! (ikke inkludert helg og helligdager) Helge bestillinger sendes førstkommende mandag.
- Ved forsinket leveranse, (uten at vi har opplyst om lengre leveransetid) vennligst kontakt oss på e-post: [email protected]
- De fleste pakker sendes som postpakker med Bring/Posten Norge AS og pakken vil komme direkte til din postkasse. Om det ikke er plass vil du få en hentemelding fra postkontoret når den blir lagt inn der. Hvis bestilt pakke ikke hentes innen 7 dager etter at den har blitt levert til utleveringssted blir den automatiskt sendt i retur. Fra 01.10.2022 er hentefristen på pakker som hentes på Post i Butikk og i Pakkeboks, endret fra 14 dager til 7 dager. Mottaker kan kostnadsfritt via Posten- Appen eller via sms be om forlenget hentefrist fra 7 til 14 dager. Bestillere av pakken blir fakturert for returkostnaden på 250,- kroner. Dersom postmannen ikke finner din postkasse eller adressen er feil, vil pakken bli returnert til oss.
- Hos Inspoglam kan du som kunde velge selv i kassen hvilken fraktmetode du ønsker. Under beskrivelsen av fraktmetode finner du informasjon om de ulike alternativene, vær oppmerksom på at antatt leveringstid vil kunne avvike ved høyt leveransetrykk på lageret eller hos distribusjonspartner.
- Hos Inspoglam er det gratis frakt når du handler for over 499.- og velger bring.
- Ved endringer av ordre eller kanselleringer etter at ordren er pakket er det ikke garantert at vi rekker å endre dette. Vi anbefaler kundene å ta kontakt med kundeservice [email protected] så fort som mulig om de vil endre på noe. Vi ønsker selvfølgelig alltid å hjelpe kundene med endringer, men for å kunne tilby vår korte leveransetid er det stor effektivitet på vårt lager.
- 3.1 Når du oppdager feil ved leveransen:
- Hvis du oppdager feil ved leveransen, hvis du oppdager at pakken du fikk ikke stemmer overens med det du har bestilt skal du kontakte oss umiddelbart via epost til [email protected]
- 3.2 Når du oppdager skade på leveransen:
- Hvis du oppdager skade leveransen, når henter pakken på et utleveringssted, er det best å fylle ut skademelding på selve stedet og levere den skadde pakken tilbake til dem. Dette gjelder også dersom det ikke er skade på ytre emballasje. Skademeldingen er for at vi skal kunne sende et erstatningskrav til posten. Ikke returner skadde pakker direkte til oss. For da vil ikke skaden bli registrert av Posten. Hvis du derimot derimot har mottatt en skadet vare i postkassen, da behøver du ikke å skrive skademelding. Da sender du oss en melding [email protected], og send gjerne et bilde. Ikke kast produktene og emballasjen frem til saken er løst.
- Priser
- Alle priser i butikken er oppgitt i NOK og inkluderer 25% moms.
- Vi forbeholder oss retten til endre/justere priser forårsaket av prisendringer fra leverandør, feiltrykk i prislisten og feil priser p.g.a. gal informasjon.
- Angrerett
- Når du kjøper varer på internett har du som kunde 14 dager angrerett som gjelder fra det tidspunktet du har mottatt vare du har bestilt.
5.1 Når du bruker angreretten din: - Du må informere oss at du angrer. Beskjeden skal sendes via e-post til [email protected] e-posten må inneholde navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer samt hvilke produkt(er) returen gjelder for må stå tydelig og klart.
- Du bør returnere produktene til oss umiddelbart og innen angreretten går ut (lagstiftad 14 dager).
- Du er ansvarlig for returfrakt, levering og tilstand på produktene ved retur, produktene bør derfor sendes godt pakket inn og i originalemballasje.
- På refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke en sum som tilsvarer verdifallet sammenlignet med den opprinnelige verdien til produktet for brukt eller skadet produkt.
5.2 Angreretten gjelder ikke for: - - Produkter som er forseglet av helsemessige- eller hygieniske årsaker,
og der forseglingen er blitt brutt av deg.
For mer om angrerettloven, se her.
- Reklamasjon og klager
- Alle produkter inspiseres før levering. Skulle produktet allikevel være skadet eller feilaktig sendt når det ankommer påtar vi oss i samsvar med gjeldende lovverk å rette opp feilen uten omkostninger.
- Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en mangelfull vare.
- Klagen skal sendes umiddelbart etter at mangelen er oppdaget.
- 6.1 Hvordan du går fram ved reklamasjon
- Eventuelle feil og mangler skal alltid rapporteres til [email protected] der du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og beskrivelse av feilen.
- Hvis vi ikke klarer å rette opp feilen eller levere lignende produkt refunderer vi deg for det mangelfulle produktet i samsvar med gjeldende lovverk. Vi står for returfrakten for godkjente klager.
- Vi forbeholder oss retten til å nekte reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke er skadet, er mangelfull eller lignende i samsvar med gjeldende lovverk. Ved reklamasjon følger vi norsk lov. Les mer her.
- Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Produktet må være innmeldt og innsendt til oss innen rimelig tid når feilen oppdages av kunde.
- Ansvarsbegrensning
- Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå p.g.a. produktet.
- Vi tar ikke ansvar for forsinkelser/feil på grunn av omstendigheter utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse omstendighetene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsvedtak, redusert eller manglende levering fra leverandøren.
- Videre påtas det ikke noe ansvar for endringer i produkter/produktegenskaper som er endret av respektive leverandør og/eller andre faktorer utenfor vår kontroll.
- Produktinformasjon
- Vi reserverer oss for eventuelle trykkfeil i nettbutikken samt utsolgte produkter ved bestillingstidspunkt. Vi garanterer ikke at bildene gjenspeiler det nøyaktige utseendet til produktene da en viss
fargeforskjell kan forekomme avhengig av skjerm, fotokvalitet og oppløsning. Vi gjør alltid vårt beste for å eksponere produktene så nøyaktig som mulig.
- Informasjon om informasjonskapsler (Cookies)
- I henhold til loven om elektronisk informasjon må besøkende på et nettsted bli opplyst om at cookies brukes. Informasjonen i cookie kan brukes til å spore brukerens surfing. Cookie er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ber om å bli lagret på datamaskinen din for å gi tilgang til forskjellige funksjoner. Du kan stille inn nettleseren din til å automatisk nekte cookies. Mer informasjon om cookies finner du her.
- Personopplysninger
- Ved å handle hos INSPOGLAM godtar du vår policy for databeskyttelse og vår behandling av dine personopplysninger. Vi beskytter ditt personlige personvern og samler ikke inn mer informasjon enn nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi vil aldri selge eller avsløre informasjonen din til tredjepart uten juridisk grunnlag.
- INSPOGLAM er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som du har gitt oss som kunde. Din personlige informasjon blir behandlet av oss for å kunne håndtere bestillingen din, samt de gangene du har ønsket nyhetsbrev eller kampanjetilbud og for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
- Nedenfor er et sammendrag av hvordan vi i samsvar med personopplysningsloven (GDPR) lagrer og behandler dine data.
- 10.1 Hva er personlig informasjon?
Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person. - 10.2 Hvilken informasjon lagrer vi?
For å håndtere bestillingen din og svare på spørsmål relatert til bestillingen din lagrer vi for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk. - Din informasjon lagres så lenge vi har et juridisk grunnlag for å behandle informasjonen din, f.eks. for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å overholde en juridisk plikt i henhold til f.eks. regnskapsloven.
- 10.3 Rettslig grunnlag
I forbindelse med kjøp blir din personlige informasjon behandlet for å fullføre avtalen med deg.
Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser gjøres med ditt samtykke. - 10.4 Hvilken informasjon deles og til hvilket formål?
10.4.1 Betalingsleverandør - Når du kjøper, deles informasjon med betalingsleverandøren vår. Det som er lagret er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer.
Hvis du velger å betale med faktura, lagres personnummer også hos betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel.
Betalingsleverandører vi bruker er: Klarna,vipps,kort, mastercard, paypal. - 10.4.2 Leveringsselskap
For å levere dine bestillinger og fullføre avtalen vår, må vi dele spesifikk informasjon med leveranseselskap. Det som deles med leveringsselskap er fornavn, etternavn og adresseinformasjon. E-postadresse og/eller mobilnummer kan også deles for varsling.
Leveranseselskap vi jobber med er: helthjem, instabox, posten. - 10.4.3 Nyhetsbrev
Hvis du har valgt å abonnere på vårt nyhetsbrev vil fornavn, etternavn og e-postadresse bli delt med vår nyhetsbrevleverandør. Dette for å holde deg oppdatert med informasjon og tilbud i markedsføringsøyemed.
Vi bruker for å sende ut nyhetsbrev. - 10.5 Innsynsretten
Du har rett til å motta utdrag av all informasjon som er tilgjengelig om deg hos oss. Utdrag leveres elektronisk i lesbart format. - 10.6 Rett til rettelse
Du har rett til å be oss oppdatere feilaktig informasjon eller komplettere mangelfull informasjon. - 10.7 Retten til å bli glemt
Du kan når som helst be om sletting av din personinformasjon.
Det er få unntak fra denne retten til å bli slettet, f.eks. om det må beholdes for at vi skal oppfylle en juridisk forpliktelse (i henhold til regnskapsloven). - 10.8 Ansvarlig for databeskyttelse
INSPO er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene blir fulgt. - 10.9 Hvordan vi beskytter din personlige informasjon
Vi bruker industristandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som personopplysninger og passord på en sikker måte.
Vi bruker en svensk plattform, Quickbutik, som drives av Quickbutik AB med base i Helsingborg.
- Endringer i de generelle vilkår og betingelser
- Vi forbeholder oss retten til når som helst gjøre endringer i vilkårene. Endringer i vilkårene vil bli lagt ut online i nettbutikken. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger eller besøk på nettstedet.
- Tvist og valg av lov
- Ved tilfeller tvist ikke kan løses mellom selskapet og kunden kan du som kunde henvende deg til Forbrukerrådet. For innbyggere i et annet EU/EØS-land enn Norge kan klager sendes online via Forbruker Europa sin side.
- Ved tvist følger vi avgjørelser fra Forbrukerrådet eller korresponderende tvistemålsorgan.
- Tvister om tolkning eller anvendelse av disse generelle vilkårene skal tolkes i samsvar med norsk rett og lov.